Kalba vaikui būtina norint suprasti kitus ir būti suprastam. Negalėdamas komunikuoti verbalinėmis ir neverbalinėmis priemonėmis, vaikas jaučiasi socialiai izoliuotas, vienišas, negalintis išreikšti savęs. Pradėjus lankyti mokyklą, kalbos sutrikimai trukdo mokytis skaityti, rašyti.
Logopedo darbo tikslas – laiku įvertinti vaikų kalbos raidos ypatumus bei padėti kalbėjimo ir kalbos sutrikimų turintiems vaikams įveikti ugdymosi sunkumus.
Darželio logopedas:
Logopedinės pratybos. Priklausomai nuo sutrikimo pobūdžio, ugdytinių amžiaus bei gebėjimų, pratybos vyksta individualiai arba 2-3 vaikų pogrupiuose, 2-4 kartus per savaitę, 20-25 minutes.
Dirbant su ikimokyklinio amžiaus vaikais, veiklose nepamainomas žaidimo metodas, pasitelkiamos inovatyvios IKT priemonės. Į ugdymo procesą žvelgiama kūrybiškai, kompleksiškai.
Pratybų metu (priklausomai nuo sutrikimo) lavinamas artikuliacinis aparatas, mokoma taisyklingo garsų tarimo, ugdomas girdimasis, foneminis suvokimas, formuojami garsinės analizės ir sintezės pradmenys, kalbos gramatinis taisyklingumas, plėtojamas žodynas, ugdoma rišlioji kalba, tikslinami smulkiosios motorikos judesiai ir kt.
***
Logopedinėje praktikoje vaiko pažangos neretai tenka kantriai laukti. Šiame procese itin reikšmingas specialisto, tėvų ir pačio vaiko bendradarbiavimas. Logopedė konsultuoja tėvus dėl vaiko galių ir sunkumų, pažangos, ugdymo(si) tęstinumo namuose.
Tėvai konsultuojami
Antradienį – ketvirtadienį
13.00 – 15.00
+37067579727
Mūsų mažieji turi nuolat girdėti raiškią, vaizdžią, taisyklingą suaugusiųjų kalbą. Tad būkime reiklūs savo kalbai! O svarbiausia – tikėkime vaiko galimybėmis!